Varför brinner skolorna i Lund? | Sverigedemokraterna i Lund

Varför brinner skolorna i Lund?

Varför brinner det så mycket i Lund? Bara i år har det varit 20 skolbränder, det verkar som om alla är anlagda. Dessutom är det vanligt att bilar, återvinningsstationer, med mera tänds på. Uppklarningsprocenten är låg, ingen av de 20 skolbränderna har lett till att någon dömts.

Anlagda bränder förstås är en polissak, men politiken måste ju också ta sitt ansvar. Det diskuteras till exempel att man ska sätta upp fler övervakningskameror. (Det sitter redan kameror runt en hel del skolor). Vi i SD är inte emot det, vi kan gå med på fler såna, men samtidigt är det tveksamt om det hjälper. Det måste sättas upp väldigt många kameror för att någorlunda effektivt kunna övervaka alla skolor, som ju ofta är stora. Men problemet är ju att pyromanerna då kanske bara bränner ned något annat! Dessutom är det ju inte lätt att identifiera någon om det är dåligt ljus på filmen och personen döljer ansiktet.

Nej, det som behövs är att pyromanerna måste åka fast och få ordentliga straff. Som det nu är tillbringar Lunds poliser mycket tid med att hjälpa till i Malmö, eftersom den staden har havererat helt. Så hur ska polisen hinna utreda alla brott? Låt inte vårt Lund bli som Malmö!