Ulf Kristersson (m) ber om ursäkt, men har han verkligen förstått på riktigt? | Sverigedemokraterna i Lund

Ulf Kristersson (m) ber om ursäkt, men har han verkligen förstått på riktigt?

Häromdagen publicerade Ulf Kristersson, (m) en udda text på sin facebook, se länk nedan. Han skriver att Moderaterna har haft fel i invandringspolitiken. Han erkänner att de politik han och de andra partierna har fört på detta område har lett till det haveri vi ser nu. Han erkänner sedan att det har gått att förutse detta haveri, och räknar komiskt nog upp några borgerliga debattörer. Så långt räckte det försöket till ärlighet! Det är ju SD och långa rader andra debattörer som i nu 30 år gång på gång på gång har försökt förklara för stendöva PK-politiker att den mångkulturella politiken oundvikligt leder till haveri. Folket har dock lyssnat så nu är vi största parti i en del undersökningar.

Sedan skriver han: ”I den mån mitt parti har bidragit till att smäda och frysa ut de röster som ville och vågade lyfta problemen, så förtjänar de min och mitt partis förbehållslösa ursäkt”. Ja, det var ju intressant, men det folk vill ha av någon som agerat fel är inte ursäkter, det är att i handling visa att den som ber om ursäkt verkligen har förändrats.

Det är möjligt att Kristersson verkligen vill hitta en ny kurs för sitt parti, bort från mångkulturalism, liberal värdenihilism, och förljugenhet. Men det kommer i så fall att ta många, många år att förändra partiet, om det ens går.  Och varför skulle väljarna vänta och hoppas på en moderat förändring, när SD redan finns? Det är bättre att de moderater som verkligen vill ha en konservativ, nationell, socialt ansvarstagande politik går över till SD.

Här i Lund finns det nog inte mycket hopp för moderaterna. Ibland smyger någon av dem fram till oss i KF och viskar ”jag håller med er”, det hände redan 2007 första gången. Ett budskap till er moderater i Lund: är det någon av er som vill be om ursäkt ska det göras i talarstolen i KF. Mod är bättre än feghet.

OM DET HÄR MED ANSVARDet finns mycket att säga om Stefan Löfvens intervju i SVT i söndags, men jag vill ta fasta på en…

Publicerat av Ulf Kristersson Tisdag 19 november 2019