Moderat politiker kallar den egna regeringens invandringspolitik ”skojarfasoner” | Sverigedemokraterna i Lund

Moderaterna är ett parti i koma, tro inget annat. Ni som fortfarande röster på dem och tror att de på något sätt ändå har en politik som hänger samman; ni är totalt grundlurade. Ni måste vakna och inse att något är fullständigt, fundamentalt fel i moderaternas politik. Bara en enkel fråga till exempel: hur kommer det sig att Sverige, med ett näringsliv med goda vinster, med en regering som har gjort allt de senaste sex åren för att göra arbetskraften billigare och billigare, ett land med enorma arbetsmarknadsåtgärder, med statligt subventionerade ”instegsjobb” med mera, ändå har 500 000 öppet arbetslösa?

En moderat som har förstått hur misskött Sverige är, är Björn Schaerström, kommunpolitiker (i Vallentuna). I en artikel publicerad på Newsmill den 15 mars i år gör han upp med den borgerliga regeringen och dess misslyckande. Björn Schaerström har varit med länge i politiken, sedan slutet av 60-talet. Några citat ur hans artikel:

Trots strömmen av kriser för stora delar av det offentliga Sverige med besparing och nedskärningar som nu slår hårt mot vård, skola och omsorg fortsätter regeringen att ösa ut 100, ja kanske 200 miljarder årligen på en skattebetald invandring som inte behövs”

Och vad sägs om följande ord en bit längre ner i artikeln:

”Runt om i landet pågår nu jakten på bostäder för att kunna uppfylla de åtaganden många kommuner ingått med Migrationsverket och som kommer att kosta svenska skattebetalare ytterligare många hundratals miljoner. Iscensatt av en vårdslös politik som med omfattande påtryckningskommunikation ”tvingas” på kommuner där många i kraft av vek politisk ledning inte kan motstå trycket”

Artikeln slutar med följande:

”Någon gång måste vi också en gång för alla frigöra oss från politikernas skuldmanipulation och argument som saknar grund i verkligheten. Vi lever visserligen i en demokrati. Ända frestas jag att beskriva svensk invandringspolitik som skojarfasoner och i det närmaste kriminell. Statsminister Reinfeldt kan som ledare av alliansregeringen och högste representant för moderaterna välja att antingen upphöra med eller fortsätta att bedra svenska folket. Eller lämna över till någon som mycket bestämt inte gör det”

Vi Sverigedemokrater ställer nu följande fråga till de styrande borgarna i Lund: om ni inte är beredda att lyssna till oss, kan ni lyssna på er egen partikollega?