Kommunfullmäktige 28 november: det kommer att bli stort engagemang | Sverigedemokraterna i Lund

Kommunfullmäktige 28 november: det kommer att bli stort engagemang

Ikväll torsdag 28 november är det dags för kommunfullmäktige igen, 17.00 till 22.30, Polhemsskolans aula. Alltid öppet för allmänheten. Det är 38 ärenden på dagordningen, och vill ni se engagerade politiker så kommer ni att bli nöjda, debattvilja är det ingen brist på i Lund. Vi i SD har förstås planerat hur vi ska ställa oss i alla beslutsärendena. Vi kommer att yrka avslag i till exempel ärende 14. ”Program för styrning”. Det finns redan ett stort antal dokument och mycket praxis om hur man ska göra när man styr Lund, och i botten ligger förstås lagen.

Vår ledamot Victoria Tiblom har en interpellation om pengarna till Almedalsveckan, den kommer upp cirka tjugo över åtta, efter att tre frågor har besvarats med början klockan åtta.

Vi har även uppe en motion om gratis parkering för mopeder och motorcyklar. Det är svårt att veta när den kommer upp, men kanske cirka klockan tio.

Välkomna att komma och titta, och som vanligt, vill ni prata med oss i SD är det bara att går fram till oss när vi går utanför mötessalen.