Kommunfullmäktige 28 februari | Sverigedemokraterna i Lund

Kommunfullmäktige 28 februari

Imorgon torsdag är det kommunfullmäktige igen. 17.00 i Polhemsskolans aula. Många av ärendena är bordlagda från förra KF, men det är lite nytt också.
Den nya gymnastikhallen, ärende 16, borde nog ha byggts vid Arenan, som KF beslutade i augusti 2018, och det var också vad vi röstade för i KS den 6 februari. Men det alternativet har inte en chans nu på KF, utan det står mellan två olika varianter för hur hallen ska byggas. Vi har pratat med Lugi gymnastik som ska använda hallen, och de anser att det alternativ som Kvintetten lagt fram är det bästa. Så vi är beredda att rösta på det imorgon.

Ett annat intressant ärende är 17, där kvintetten vill låna ut 6 miljoner till bolaget AF borgen, som förvaltar Akademiska Föreningens fastighet. En kommun ska inte agera bank på detta sätt, och kommunen får heller ingen säkerhet på lånet. Så vi är emot det. Ännu värre är vänstersidan, som vill ge bolaget 6 miljoner av våra skattemedel!

Ungefär klockan 20 kommer en fråga från vår ledamot Victoria Tiblom upp. Den är ställd till tekniska nämndens ordförande och tar upp elscootrarna som folk ställer lite varsomhelst.

Har ni några tankar om några av ärendena så skriv en kommentar, eller ring/maila oss direkt.