Detta händer 2019! | Sverigedemokraterna i Lund

Detta händer 2019!

Nu är det dags att avsluta helgledigheten och återigen få upp trycket i arbetet med att rädda Sverige. Det kommer att hända mycket 2019. Om vi börjar med riksnivå, och EU-nivån, så är det val till EU-parlamentet söndagen 26 maj. SD har ju sedan 2014 två ledamöter i EU-parlamentet. Detta är ett viktigt val, ingen har väl missat att det pågår en maktkamp på europeisk nivå mellan de som vill ha fortsatt mångkulturalism, och de som vill ha ett Europa där europeiska och demokratiska värderingar gäller. Vi Lund kommer att hjälpa till med kampanjarbetet.

Men det kan bli ett val till. Riksdagen har sedan valet haft tre statsministeromröstningar. Om ytterligare en omröstning inte ger resultat, så blir det dags för extra val (det som många kallar nyval). Det kommer i så fall inom tre månader från det beslutats. Det blir i så fall det första extravalet sedan 1958. Vi kommer att göra allt för att det ska gå ännu bättre i ett extraval än i valet i september.

På det lokala planet här i Lund så tillträder nu vid årsskiftet nya nämnder och bolagsstyrelser. Vi sitter med i de som har elva ledamöter eller mer, det är vad lagen ger oss rätt till. Vi är nu med i tio nämnder med en ledamot och en ersättare i varje. Vi har därmed fått ännu större möjlighet att påverka lundabornas vardag. Vår linje är att vi inte tillhör eller ”stödjer” något block, utan är beredda att diskutera med alla andra partier. Det bästa för Lund är ju om den enorma splittringen kan minskas, och breda lösningar kan förhandlas fram.

Det mesta av 2019 formar vi själva. Har du åsikter, vill du fråga om hur vi i SD resonerar runt olika frågor, eller vill engagera dig, så är det bara att höra av dig. Tveka inte att ringa, eller höra av dig per mail eller på facebook.