Bilder från nattens brandattentat i Lund | Sverigedemokraterna i Lund

Bilder från nattens brandattentat i Lund

Tre utbrända bilar på en parkering vid Tage Erlanders gata i Lund. Foto: Hans-Olof Andersson.

Nu har det i flera veckor varit en intensiv period av bilbränder i Lund. Bilderna här är tagna idag den 16 juli, på Värpinge, och på Västanväg. På Värpinge är det tre förstörda bilar, och ytterligare en med skador: den röda till höger ovan har brännskador runt hjulhuset som kommer kräva mycket arbete på verkstan. Alla de övriga bilarna går förstås till skrot, och detta innebär inte bara kostnader och problem för de personer/familjer som drabbas, utan de många bränderna skapar även otrygghet och oro.

Hur långt har då polisen kommit med utredningarna? De sade för någon vecka sedan att de har en del spår, men ännu har ingen anhållits. Det är ganska ovanligt nuförtiden att bilbränder leder till fällande domar. Brandattentat har i Sverige blivit vardagsbrottslighet. Lund blir, precis som vi har varnat för i åratal, allt mer som Malmö, och som de flesta städer i Sverige faktiskt. Att vägra se orsakssamband och de stora linjerna i samhällsförändringarna, det är våra makthavares specialitet. Det är klart de inte vill det, eftersom det är den politiska misskötseln av Sverige som har gett oss det Sverige vi nu har.

Tre bilar som brändes natten till 16 juli 2019.

Förstörd bil fotograferad 16 juli på Västanväg, västra sidan av Klostergården.